Сэдэв 2. Сүлжээний
орчинд мэдээлэл солилцох нь
Суралцахуйн зорилт:
Дотоод сүлжээнийн компьютер хооронд
мэдээлэл солилцох, мэдээллийг хамтран эзэмших.
Эзэмших мэдлэг, чадвар:
•
Диск,
хавтсыг сүлжээний компьютерээс хамтран эзэмших тохируулга хийх, болиулах;
Судлах цаг: 1
Багшийн бэлтгэх зүйл: Проектор, компьютер, сүлжээнд
мэдээлэл солилцох, хавтсанд хандах эрх олгох, болиулах үйлдлийн дараалал, алхмыг
харуулсан цахим үзүүлэн, мэдээлэл.
Хичээлийн үлгэрчилсэн
төлөвлөлт:
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png)
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.png)
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.png)
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.png)
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.png)
Үйл ажиллагаа
|
Хугацаа
|
Хүрэх үр дүн
|
|
(40 мин)
|
|
||
|
|
|
|
Дотоод сүлжээнд холбогдсон эсэхийг
хэрхэн харах талаар
|
|
|
|
ярилцан өмнөх мэдлэгийг сэргээн
санана.
|
|
|
|
Дотоод сүлжээнд буй бусад
компьютерийг харах дадлага
|
•
|
Дотоод сүлжээнд холбогдох
|
|
ажил хийнэ.
|
|
||
|
ерөнхий зарчмыг ойлгох;
|
|
|
•
Дотоод сүлжээний тохиргоо хийх;
|
|
|
|
•
|
Дотоод сүлжээнд холбогдсон
|
|
|
• [Control Panel]→[Network and Sharing
Center]→[Change
|
|
||
|
компьютер, төхөөрөмжүүдийг
|
|
|
and
Adapter Settings]→[Network Connections]→[Local
|
15
|
|
|
харах, тэдгээрт хандах;
|
|
||
Area Connection];
|
|
|
|
•
|
Дотоод сүлжээний тохируулгын
|
|
|
• Windows Explorer программын Network хавтсыг
сонгон
|
|
||
|
мэдээлэл харах, унших,
|
|
|
дотоод сүлжээнд буй компьютерүүдийн
мэдээллийг
|
|
|
|
|
тайлбарлах.
|
|
|
харах;
|
|
|
|
|
|
|
|
•
Сүлжээнд буй компьютерт хандах, хандах эрх олгосон
|
|
|
|
хавтас, төхөөрөмжийн тухай мэдээллийг
харах.
|
|
|
|
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.png)
Хавтсанд
зөвшөөрөл олгох дадлага ажил хийнэ (Сурах бичгийн 16-17 дугаар хуудас).
• Хавтсанд
хандах зөвшөөрөл (файл, өгөгдлийг өөрчлөх эрхгүйгээр) олгох (шэйрлэх);
• Сүлжээн
дэх компьютерээс зөвшөөрөл бүхий хавтас руу хандах;
• Хандах
зөвшөөрөл бүхий хавтаснаас файл, программыг хуулж авах;
•
Хавтсыг
сүлжээнд буй компьютерээс файл, өгөгдлийг
|
өөрчлөх боломжтойгоор зөвшөөрөл
олгох;
|
|
|
|
•
|
Хавтсанд дотоод сүлжээнээс
|
|
|||
• Advanced Sharing цонхны Permissions товчоор
нээгдэх
|
|
|
||||||||
|
цонхны Permissions for …. цонхны
Change сонголтыг
|
|
|
хандах зөвшөөрөл олгох аргад
|
|
|||||
|
Allow болгох;
|
|
|
|
|
|
|
|
суралцах;
|
|
•
|
Хавтсанд сүлжээний
|
компьютерээс
|
хандан
|
файл
|
|
•
|
Хавтсанд мэдээлэл
харах, хуулж
|
|
||
|
программ хуулах, хамтран ашиглах ;
|
|
|
|
|
|
авахаар зөвшөөрөл олгох;
|
|
||
•
|
Давуу болон учирч болох эрсдэл,
|
түүнээс
|
хэрхэн
|
20
|
•
|
Хавтсанд мэдээлэл хуулах,
|
|
|||
|
хамгаалах, сэргийлэх талаар ярилцах.
|
|
|
|
|
|
өөрчлөх боломжтойгоор
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
зөвшөөрөл олгох;
|
|
|
Сүлжээнд диск, хавтсанд
|
|
Онцлог, учирч болох
|
|
|
•
|
Сүлжээнд учрах эрсдэлийн
|
|
||
|
хандах зөвшөөрөл олгох
|
|
эрсдэл, түүнээс сэргийлэх
|
|
|
|
талаар ойлгох, урьдчилан
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сэргийлэх арга хэмжээ авах.
|
|
|
Хавтас дахь файл,
өгөгдлийг
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
өөрчлөх эрхгүйгээр хандах
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
зөвшөөрөл олгох.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хавтсыг сүлжээнд буй
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
компьютерээс файл,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
өгөгдлийг өөрчлөх
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
боломжтойгоор зөвшөөрөл
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
олгох.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
•
Олгосон
зөвшөөрлийг цуцлах.
•
Хэрэгцээтэй
мэдээллээ тэмдэглэж авна.
![](file:///C:/Users/ARIUNB~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png)
Компьютер тоглоом
тоглоход компьютерүүд дотоод
|
|
|
|
сүлжээгээр хэрхэн
холбогдсон, ямар тохируулга хийгдсэн
|
|
|
|
байдаг талаар
ярилцан хичээлийг дүгнэн хэлэлцэнэ.
|
|
Сүлжээний программ,
түүнийг
|
|
Тухайлбал, Yahoo
Messenger зэрэг программаар
|
5
|
|
|
ашиглах ерөнхий зарчмыг ойлгох.
|
|
||
харилцахын тулд уг
программыг компьютер бүрд суулгасан
|
|
|
|
|
|
|
|
байх ёстойг ойлгох.
Үүнтэй сүлжээний орчинд тоглодог
|
|
|
|
тоглоом адил болохыг
ярилцана.
|
|
|
|
0 comments:
Post a Comment